VANLIGA FRÀGOR

1. Hur köper man en produkt?

Inköp i vår butik är mycket enkelt, det är bara att lägga till utvalda produkter i kundvagnen. Gå sedan till kassan som ligger uppe till vänster i webbutiken . Du kan handla efter att du har skapat ett konto eller som en gäst utan ett kontot. Tillgängliga betalningsmetoder är Paypal och Klarna.

2. Hur snabbt får jag de beställda varorna?

Vår butik skickar försändelsen med Posten dagligen på vardagar och de flesta av våra varor finns tillgängliga i vårt lager och redo för leverans. Standardleveranstiden är mellan 2-4 arbetsdagar fr.o.m. dagen vi skickar paketet. Finns inte varan i vårt centrallager, kommer den att beställas från vår leverantör och leveranstiden kan ändras, i så fall ber vi kunden att acceptera en förlängd leveranstiden.

3. Vilka betalningssätt accepteras.

Som den huvudsakliga metoden för fakturabetalning erbjuder vi Klarna.

Vad är Klarna faktura? Att betala mot faktura via Klarna är ett säkert och smidigt betalsätt. Det innebär att du betalar först när du har f?tt hem dina varor, vilket gör att du kan kontrollera varorna innan du betalar. Fakturan ska oftast betalas inom 14 dagar, men detta varierar lite beroende p? vilken e-butik handlar hos. Betala med ett klick Betala dina fakturor direkt genom att logga in s? slipper du fylla i OCR-nummer manuellt. Betala direkt i kassan genom att använda dig av Mobilt BankID, kort- eller direktbetalning.

Vi accepterar också PayPal betalning som är ett bekvämt och säkert betalningssätt.

4. Hur hittar man rätta delar för sin motorcykel?

Den bästa lösningen är att starta en sökning med hjälp av webbutikens sökmotor. Välj märke / modell / slagvolym / tillverkningsår. När du har valt din motorcykel visas tillgängliga delar. Eftersom vårt företag arbetar ständigt med uppdatering och tillägg av nya produkter till butiken kan det hända att du inte kan se de intressanta delarna. Kontakta oss då för mer information. På vårt lager finns det mer än 100.000 olika tillgängliga motorcykeldelar.

5. Kommer jag att få en orderbekräftelse?

Ja, efter beställningen och betalningen får du orderbekräftelse på din e-post.

6. Kan jag spåra leveransen?

Inom max 48 timmar under arbetsdagar efter beställning får du ett e-post meddelande men en länk till paketspårning för at kunna hålla koll på din leverans.

7. Erbjuder vi en rabatt för stamkunder eller företag?

Ja, vi erbjuder rabatter. Om du är intresserad skriv till oss om du har en motorcykelverkstad eller motorcykeldelar butik och ange vilka produkter är du intresserad av. Vi tilldelar dig då ett särskilt konto med företagsrabatt.

8. Jag har glömt mitt lösenord och kan inte logga in på mitt konto. Vad ska jag göra?

Gå till https://motomc.se/password-recovery och lämna din e-post som du angav vid registreringen. Det nya lösenordet kommer att skickas till dig automatiskt med e-posten inom några sekunder.

9. Är min personliga information skyddade och säkra?

Ja, vår sajt använder SSL-certifikat och med det är alla person- och betalningsuppgifter krypterade på vår server.

10. Tillgänglighets av produkter på vårt lager.

De flesta varor som erbjuds i vår butik finns på vårt lager. Letar du efter delar som du inte kunde hitta på vår hemsida, skicka en förfrågan. Vi kommer att försöka hjälpa dig.

11. Kan jag få räkna med teknisk support?

Vi erbjuder gratis teknisk support. Om du har problem eller frågor eller bara behöver expertråd så kan du kontakta oss. I vårt team finns det mekaniker som är erfarna och utbildade inom repareration och service av motorcyklar, skotrar och fyrhjulingar.

Supportens e-postadress är: verkstad@motomc.se

Vi svarar så fort som möjligt, ange den exakta typ av motorcykel, skicka så mycket information som möjligt, bilder och video går också bra.

 

12. Har de erbjudna varorna en garanti?

Ja, produkterna i vår butik har en 6 månaders garanti från tillverkaren. Varje produkt testas innan den skickas av en anställd i vårt företag , detta garanterar att ni kommer att få en produkt fri från eventuella defekter eller skador. Uppstår skador på motorcykeldelar under användning kontakta oss på e-post och skicka bilder på skador samt ordernummer. Vårt företag kommer att skicka nya delar gratis. Gäller ej elektriska och tuning delar som är undantagna från garanti på grund av deras användningssätt.

13. Kan jag returnera delar ifall de passar inte?

Ja, kan du returnera varan inom 30 dagar efter leverans. Du står för returkostnader. Undantagna är elektriska och tuning delar på grund av deras användningssätt.


Topp